Trust in Biobanking, pages 963-1027

Landesbericht USA

Publication typeBook Chapter
Publication date2000-01-01
SJR
CiteScore
Impact factor
ISSN16171497
Abstract
Eine Darstellung der zivilrechtlichen Vorschriften zur Absicherung der Patientenautonomie am Lebensende in den Vereinigten Staaten bereitet gewisse Schwierigkeiten weil das Privatrecht in den Vereinigten Staaten, wie bekannt, Recht der Einzelstaaten, und daher nicht einheitlich ist. Es ist zwar, abgesehen von den französischen und spanischen Einflüssen in Louisiana und den spanischen in den Staaten des Südwestens im Wesentlichen englischen Ursprungs, aber im Laufe der Zeit haben sich doch bedeutende Unterschiede herausgebildet. Ferner bildet wohl die Verfassung der Vereinigten Staaten einen allgemeinen Rahmen für alle Rechtsgebiete, aber gerade auf dem hier interessierenden Gebiet läßt, wie in [B] zu erwähnen sein wird, dieser Rahmen recht bedeutende Unterschiede zu. Weil es ferner an einer Grundlage in der Verfassung für direkte Gesetzgebung des Bundes auf diesem Gebiet mangelt, fehlen auch solche Bundesgesetze, wenn auch die — bedeutenden — Aufwendungen des Bundes auf dem Gebiet der Gesundheit zu einigen Bundesgesetzen geführt haben die die Institutionen die Bundesgelder annehmen zur Beobachtung bestimmter Regeln verpflichten.1 Diese Vorschriften sind aber nicht zu zahlreich. Zu erwähnen ist ferner noch, daß die National Conference of Commissioners on Uniform State Law, deren Aufgabe es ist, die Rechtsvereinheitlichung in den Vereinigten Staaten durch die Ausarbeitung sogenannter Uniform Laws zu fördern, die sie dann den Parlamenten der einzelnen Staaten unterbreitet (die aber keineswegs eine Verpflichtung haben die vorgeschlagenen Texte überhaupt, oder jedenfalls genau wie vorgeschlagen anzunehmen), seit ca. 1980 eine Reihe von solchen „einheitlichen“ [uniform] Gesetzen auf dem Gebiete der Patientenautonomie vorgeschlagen hat. Es handelt sich hauptsächlich um den Uniform Rights of the Terminally Ill Act (1985), dessen geänderte Fassung von 1989 und um den Uniform Health Care Decisions Act von 1993, der die Texte von 1985 und 1989 ersetzen sollte, was aber in Praxis nur sehr beschränkt der Fall gewesen ist.2 So ist, wie erwähnt, die Rechts Verschiedenheit in den Vereinigten Staaten auf dem Gebiet der Patientenautonomie, abgesehen von einigen grundlegenden Prinzipien, doch ziemlich bedeutend. Es wird daher hier kein Versuch gemacht werden, eine genaue Darstellung der Patientenautonomie in jedem der fünfzig Staaten der USA zu geben, was im Rahmen eines kurzen Beitrages kaum möglich wäre, sondern nur durch eine Darstellung verschiedener Lösungen für einige die Patientenautonomie betreffende Probleme einen allgemeinen Überblick über die „Bandbreite“ der Vorschriften in den Vereinigten Staaten zu vermitteln.3
Link D.C.
Seminars in Hematology scimago Q1 wos Q1
2000-01-01 citations by CoLab: 56 Abstract  
Hematopoietic progenitor cells (HPC) can be mobilized from the bone marrow into the peripheral circulation in response to diverse stimuli, including hematopoietic growth factors, cytotoxic agents, and certain chemokines. Despite significant differences in their biologic activities, these stimuli result in the mobilization of HPC with a similar phenotype, suggesting that a common mechanism for mobilization may exist. To explore the mechanisms of granulocyte colony-stimulating factor (G-CSF)-induced mobilization, we examined HPC mobilization in mice that are genetically deficient for the G-CSF receptor (G-CSFR). Their response was determined to each of three major types of mobilizing stimuli: cytotoxic agents (cyclophosphamide), chemokines (Interleukin-8[IL-8]), and hematopoietic growth factors (G-CSF, fit-3 ligand, and IL-12). These studies demonstrate that the G-CSFR is required for mobilization in response to cyclophosphamide and IL-8, but not fit-3 ligand or IL-12, and suggest that the G-CSFR may play an important and previously unexpected role in HPC migration.
Flament J.P., Rougeau N., Tadjeddine M.
Chemical Physics scimago Q2 wos Q3
1992-11-01 citations by CoLab: 12 Abstract  
The values of the force constants and the vibrational frequencies of SO 2 and SO 3 have been computed through the scaled quantum mechanical (SQM) method and the mutliconfigurational self consistent field (MCSCF) procedure. In the SQM procedure, we have tested the good transfer of the scale factors from SO 2 to SO 3 for the normal modes which are equivalent in both molecules (i.e. all the modes, except the A″ 2 out-of-plane bending, evidently). The results obtained by the two methods for the vibrational frequencies are quite close and in good agreement with observation (namely a precision better than 4% for SO 3 ).
Miller T.E.
1990-01-01 citations by CoLab: 3 PDF Abstract  
On June 25,1990, seven years after Nancy Cruzan lapsed into permanent unconsciousness following a car accident, the United States Supreme Court handed down its landmark decision in Cruzan v. Director, Missouri Department of Health. The decision provided the Court's first ruling on the right to forgo life-sustaining treatment, addressing both the right of individuals to decide for themselves and the right of family members to decide on their behalf.Inextricably linked to the Court's holding on individual rights were questions about the authority and responsibility of each state to fashion policy for treatment decisions on behalf of incompetent patients. The Cruzun case presented an opportunity for the Court to comment upon and reshape the patchwork of laws that define the right to decide about life-sustaining treatment in states across the country.
Sachs G.A., Cassel C.K.
1990-01-01 citations by CoLab: 21 PDF Abstract  
The increasing life expectancy and increasing proportion of the population over the age of 65 in most developing countries are both unprecedented demographic phenomena. In the United States, life expectancy has increased more in the last century than in all previous recorded history. Even in the last 20 years, there have continued to he unexpected and largely unexplainable declines in mortality rates leading to increasing numbers of people living beyond even the ages of 85, 90 or 100. It is not surprising, then, that there is a great interest in studies of aging among researchers in social science and policy studies. Further, since aging is generally associated with an increased risk of medical illness and declining function, research has been stimulated in many different health-related areas, such as clinical disease, basic molecular causes of aging, and health services research.
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